Drømmer du om, hvad dit næste eventyr skal gå ud på? I livet er ens eventyr og rejser, noget som man ofte tænker tilbage på med lykke. Det giver altså livskvalitet at skabe eventyr og rejse i dit liv. Så hvad skal det næste eventyr gå ud på? Når du rejser på havet, vil du højt sandsynligt opleve en større frihed, end du nogensinde har oplevet før. Du indser pludselig, at du rejse hvorhen du vil! Dette er fantastisk, befriende og spændende følelse.

Hvis du ingen erfaring har med at sejle, så kan du her læse, hvordan du kommer i gang med det. Hvis du har noget erfaring, men blot mangler inspiration, kan du også finde det følgende relevant. Læs videre, og lær hvordan du opnår dit næste eventyr på havet.

Find viden og inspiration

Uanset om du er helt nybegynder eller om du har sejlet før, så kan du på bonnerupsejlklub.dk finde inspiration og viden, på hvordan du opnår den bedst mulige oplevelse på havet. Du finder en blog med tips og tricks til, hvordan dit fremtidige liv på havet kan se ud. Med viden og inspiration fra bonnerup sejklub, kan du se, hvad dit næste træk skal være.

Hav_eventyr_sejle

Først skal du beslutte, om du gerne vil sejle i udlandet eller om du gerne vil sejle rundt i Danmark.

Reglerne for fritidssejlads

Der findes ikke ret mange regler for fritidssejlads i Danmark. Alligevel findes de selvfølgelig. Først og fremmest er der selvfølgelig en generelt ’regel’, om at vise godt sømandsskab. Afhængig af bådens størrelse, er der enten et alkoholforbud for kaptajnen eller en promillegrænse på 0,5 promille. Skibsføreren skal inden afrejse sørge for, at skibet er i sødygtig tilstand. Han eller hun skal desuden sørge for, at der er proviant nok til turen.

Der findes flere regler for fritidssejlads i Danmark. Dette kan du læse mere om på sejleklubbens blog.

Sådan kommer du i gang med at sejle

Hvis du skal i gang med fritidssejlads, så skal du tage en duelighedsprøve. Med en duelighedsprøve, kan du manøvre de fleste sørfartsmaskiner, bl.a. en speedbåd. Med denne prøve lærer du alt, hvad du skal vide om at sejle. Sikkerhed er en topprioritet, så det ikke skal være risikabelt at udøve sin passion for sejlads.

Dit duelighedsbevis er en rigtig god start på dit nye liv på havet. Det giver et godt fundament for det at sejle. Det er en god idé, at melde sig ind i en sejladsklub, så man kan øve sig i det, og få noget erfaring. Herefter er det, at du kan overveje om du skal have din egen båd – et kæmpe skridt, men et spændende nyt tiltag i livet.

Hav_eventyr_sejle

De fleste mennesker ser det at komme i gang med at sejle, som noget uoverskueligt, og noget som i højere grad er en drøm end en realitet. Her hos os kan du finde gode tips og tricks til, hvordan du kommer i gang med dine nye eventyr på havet.

Artiklen er udtryk for skribentens egen holdning og er ikke redaktionelt indhold.